Trade Mart maakt zich op voor het tweejaarlijks cash and carry event, speciaal gericht op de inkoop van accessoires. Het unieke event in Brussel maakt het voor bezoekers mogelijk om zich te laten inspireren in de ochtend en in de middaguren al terug te zijn in de winkel om de gekochte waren direct aan de man te brengen!
Met de fashion en accessoires happening geeft Trade Mart direct antwoord op een aantal vragen waar veel retailers tegen aanlopen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat je direct in kunt spelen op de wensen van de klant? En hoe zorg je ervoor dat je niet te veel voorraad hebt? Hoe match je de nieuwste collectie accessoires met de mode van het seizoen? En wat kun je doen om de merken het beste met elkaar te combineren? Mode is altijd onderhevig aan trends en je kunt forecasten tot je een ons weegt, maar het loont ook vaak om de huidige collectie aan te vullen met nieuwe items om klanten zo weer naar de winkel te trekken. Trade Mart is als geen ander op de hoogte van de zaken waar retailers tegenaan lopen in de tijd van de opkomst van de webshops en wil met deze happening tegemoetkomen aan het ruimtegebrek waar winkeliers vaak mee te maken hebben. Door de directe inkoop en verkoop houdt de winkelier zoveel mogelijk kostbare ruimte vrij om daar de nieuwste items te laten zien aan de klant. Ook het combineren van diverse merken is altijd een lastige zaak, maar door advies op maat en de verdeling per segment moet dat een stuk gemakkelijker worden.
Bij Trade Mart kon je natuurlijk al terecht voor het inkopen van collecties op forecast, maar sinds kort kun je hetgeen je inkoopt ook dezelfde dag nog verkopen in de winkel. We kunnen niet duidelijk genoeg zijn met het gegeven dat het een het andere absoluut niet uitsluit, maar voor het gemak heeft Trade Mart zijn vloer verdeeld in twee gedeeltes, collectie inkoop en cash & carry voor accessoires en sieraden. Verwacht bij Trade Mart niet de duurste merken, maar vooral merken in het middensegment zoals Kannai, Glossline, Be Jewels en Anouka. Het leuke is dat je direct kennis kunt maken met de nieuwe collecties van vertrouwde leveranciers, maar ook met nieuwe leveranciers die zich hebben aangesloten.
Naast het cash & carry event heeft Trade Mart een trendeiland gecreëerd waar je wegwijs gemaakt wordt in trends en termen als casual attitude, hyperfeminine en androgyn 2.0. Je wordt aan de hand meegenomen en leert meer over hoe je dit kunt laten terugkomen in bijvoorbeeld jouw winkel.
Zien we jou op 4 en 5 februari?