Shoppen voor de allerkleinsten is nog nooit zo leuk geweest, want het aanbod is vandaag groter dan ooit. Door de digitalisering is er veel meer keuze en hebben ook kleinere merken meer kans om te groeien. Een sprekend voorbeeld daarvan is Petit Filippe.
Met zo’n goede 26 duizend volgers op Instagram is het Nederlands merk Petit Filippe uitgegroeid tot een echt global brand. Oprichtster Esther startte het merk toen ze voor haar twee zoontjes schoenen zocht, maar nergens vond wat ze wou. Niets had het volledige pakket: comfor- tabel, stijlvol en makkelijk om aan te trekken. Ze besloot om haar eigen label te lanceren en enkele jaren later kent het merk veel succes. De modieuze kledij zorgt voor een prachtige feed op Instagram en trekt aandacht van heel wat bekende media.
MINI INFLUENCERS
Ook andere grote spelers voelen de digitale druk en zet- ten daar sterk op in. Hoe ze dat doen? In uencers inzet- ten van formaat! Je kan vandaag niet meer rond de kracht van in uencer marketing en dat hebben ook ouders gemerkt.Kids zijn vandaag ook in uencers, zo ook de Japans-Viet- namese Zooey Miyoshi. Op haar 6e heeft ze al 129 dui- zend volgers verzameld met haar Instagrampagina. Die wordt beheerd door haar mama Mai Nguyen-Miyoshi. Door haar fantastische styling staan merken te springen om met haar samen te werken. Zo wordt ze gesponsord door verschillende kledingmerken en willen zelfs auto- merken collabs met haar doen.
GEEN GENDER
Kledij moet nu niet alleen vrouwvriendelijk maar ook genderneutraal zijn. Gender stereotypes zijn zo passé, want bij Handsome in Pink is er geen onderscheid tussen meisjes- of jongenskleding. Het Amerikaans merk gelooft niet dat kleuren en afbeeldingen maar bij één geslacht horen. Daarom maakten ze bijvoorbeeld roze T-shirts met brandweerwagens en blauwe shirts met girly girl op.Vandaag draait alles dus om politiek getinte kleding die zowel zoon- als dochterlief kan dragen. Promoten doe je door een prachtige Instagram feed te hebben en mini in- uencers te laten stralen in je kleding.
FEMALE POWER
Influencen is allemaal goed en wel, maar daar komt een hele hoop verantwoorde- lijkheid bij kijken. Ze zeggen altijd ‘jong geleerd is oud gedaan’ en de nieuwe ge- neratie kids heeft dat gehoord. Ze zijn al van jonge leeftijd politiek en maat- schappelijk bewust. Dat hebben de kledingmerken ook opgevangen, zo ook Tressyclub, een ultra feministisch merk. Het brand wil met haar empowe-ring kledij jonge meisjes laten voelen dat ze gelijk zijn aan jongens. Slo- gans als be a girl hero en the future is equalversterken deze boodschap.