Minimalisme in je kleerkast is dit seizoen helemaal voorbij, want logo’s maken weer een grote opmars. In de jaren negentig waren ze overal te vinden in combinatie met Juicy Couture trainingspakken en Paris Hilton. Sinds de athleisure-trend steeds vaker op catwalks verscheen bij grote merken, kon het niet anders dat ook logo’s een comeback zouden maken.
Door: Zoë Cnaepkens
MONOGRAM MANIA
Wie monogram zegt, denkt automatisch aan de alom bekende Louis Vuitton tassen. In het begin van de jaren 2000 waren ze niet uit het straatbeeld weg te denken. Door de opkomst van duplicaten op de zwarte markt kregen de tassen en petjes met monogram al snel een negatief imago. De monogram trend werd een absolute fashion faux pas, maar dit seizoen kwam daar verandering in.
Fendi heeft de monogram weer helemaal hot gemaakt. In de herfst 2018-collectie is het absolute logo overload. Fendi heeft haar logo uit 1974 nieuw leven ingeblazen met een capsulecollectie voor Net-a-Porter. In hun collectie vind je alles: van schoenen met monogram tot tassen tot hoedjes die bedrukt zijn met de print.
Ook andere Italiaanse merken promoten loud and proud hun logo op kleding. Onder andere Missoni heeft voor haar 65ste verjaardag een collectie gemaakt genaamd ‘Missoni All Over’. Zoals de naam zelf al zegt, is het logo ook hier all over the place. De sneakers bedrukt met een oranje-zwarte print zijn dan ook absolute must haves dit seizoen.
ACCESSOIRES ALOM
Accessoires zijn de perfecte manier om subtiel logo’s in een outfit te verwerken. Dat is ook merken als Gucci en Chanel zeker niet ontgaan, want zij hebben de meest iconische stuks van het moment. De Gucci riem is een echte klassieker geworden in modeland, want super wearable en tijdloos.
T-SHIRT TREND
Naast monogram items vind je ook overal logo T-shirts terug. Het Gucci shirt dat Alessandro Michele in zijn SS18 collectie showde, maakte Instagram maandenlang onveilig en was zonder twijfel de meest gedragen top van het moment. Een nieuw it T-shirt van Versace is hard op weg om de nieuwe favoriet te worden. Versace heeft een babyroze en een blauw shirt met logo in de SS18 collectie. Pastel lovers moeten dus niet verder zoeken voor het perfecte shirt!