De Modefabriek staat weer voor de deur: zondag 26 en maandag 27 januari strijkt de wintereditie van de modevakbeurs neer in Amsterdam RAI.
Door: Byrthe Biesemans
Zoals gewoonlijk wordt de beurshal weer opgedeeld in vier verschillende delen. Elke hall heeft zijn eigen thema. In the North hall kan je terecht voor menswear trends, van business tot vrije tijd kledij. De volgende stop is Central hall daar vind je vrouwenmode van sophisticated tot premium en on the ball. In the East hall ligt de focus dit jaar op de ontwikkeling van mode en de industrie. Met thema’s als Next generation coolness en fashion industry influencers is dit waar je moet zijn voor de laatste nieuwe weetjes. Last but not least is de West hall waar je On trend, upbeat en fast moving fashion tegenkomt.
Shop and learn
Om te shoppen en nieuwe dingen te leren moet je in de West hall zijn. In de Curated store van HTNK, een creative fashion agency, worden de meest veelbelovende talenten en merken in de schijnwerpers gezet om de volgende generatie merken te ondersteunen en te helpen naar succes. Hier kan je langskomen om te winkelen en de basisinitiatieven te leren kennen. Onder ander Denise Roobol, EVAN menswear en New Offsprings kan je hier vinden. Naast shoppen zijn we natuurlijk ook aanwezig om nieuwe dingen te ontdekken. Hiervoor kan je deelnemen aan de Work It Workshops, wederom gehost door HTNK. Tijdens deze workshops tonen experts hun tips, tricks en hacks om uw modecarrière een stapje in de goede richting te helpen. Deze bijeenkomsten gaan allemaal over het delen van kennis, inspiratie en educatie. Ook voor zij die al aan de top staan, is dit heel interessant. Je stopt namelijk nooit met leren en hebt altijd nieuwe inspiratie nodig om je carrière een frisse wending te geven en op de been te houden. Natuurlijk kan je ook workshops volgen bij de experts die je wegwijs maken in het zakendoen. Alle ins-en-outs op businessvlak, kan je hier vergaren. Ook de MF Talks zijn weer terug. Leer hier over belangrijke trends, doe inspiratie op bij unieke individuen uit het veld en haal essentiële kennis om het beste in uw bedrijf naar boven te brengen. Dit kan allemaal tijdens de Modefabriek Talks!
Fashion Match
Om succesvol te worden in de mode-industrie is een breed internationaal netwerk van belang. Nummers uitwisselen, nieuwe contacten en ideeën uitwisselen kan allemaal tijdens dit event. Breid je netwerk uit of connect met potentiële business partners. In dates van twintig minuten krijg je de kans om met de meest belangrijke mensen in de fashion world te praten. Een unieke ervaring die je dus niet kan laten liggen. Vergeet je dus zeker niet aan te melden, dit kan nog tot 21 januari.
Denim Market
In de Denim Market vind je de laatste trends over alles wat te maken heeft met jeans. Het krioelt er van de denim kledingstukken, een must visit voor de denim lovers. Het is de ultieme hotspot om echte denimschatten te vinden: denk aan patchwork, unieke wasbeurten en Japanse stiktechnieken.
Sporty Spice
Gelukkig gaat Modefabriek door in het begin van het nieuwe jaar. Nog niet te laat voor je new year’s resolutions dus. Ben je van plan om wat meer te gaan sporten, dan kan je daar al mee beginnen op de Modefabriek. Sporten doen we natuurlijk in stijl, dus ga op zoek naar een stijlvolle sportoutfit en neem deel aan een van de bokslessen. Deze gaan door om 11u, 13u en 15u. Voor wie niet zo’n sportfan is of na die extreme workout even wil rusten, kan relaxen in de bookstore. Volg de strip en je komt vanzelf terecht bij de ABC Bookstore met en prachtige selectie van de nieuwste mode-, interieur- en kunstboeken en de MAGZ-stand.
Booming Brands
Enkele brands die je zeker niet mag overslaan op het event zijn 2 the moon and back, een Nederlands handmade juwelenmerk. Het Deense streetwear merk Anerkjendt is een absolute must see voor de mannen. De volgende in ons rijtje is Beer & Cheese, een Scandinavisch merk met kwaliteitsvolle schoenen. Het volgende Nederlandse merk dat onze aandacht trok is 20to. Het merk onderscheidt zich van anderen doordat de collecties kort op de markt ontworpen worden. Zo kan het inspringen op de meest actuele trends.