Hooray!
Wehve is genomineerd voor Les Meilleurs de l’année 2017 in de categorie ‘mode’ van de talentenwedstrijd C’est du Belge, georganiseerd door de redacties van RTBF en Paris Match. Op 2 februari om 20.20u zal er een speciale uitzending op ‘La Une’ plaatsvinden omtrent de finale winnaars. Het is nu de 13e editie en de wedstrijd ondersteunt dit keer Belgische talenten. Er zijn 7 verschillende domeinen die bij deze wedstrijd onderscheiden worden met telkens 4 genomineerden per categorie: mode, juwelen, deco & design, klassieke muziek, gastronomie & food, cinema & fictie. Bij de categorie mode zijn – naast Wehve – ook de volgende drie Belgische merken genomineerd: Ilke Cop, Bonjour Maurice en MLSTUDIO.
Be good Johny!
Johny be good, het merk dat gekend is door de getatoeëerde hemdjes gaat een mini-mannencollectie opzetten. Het merk dat in 2017 het levenslicht zag, voegt drie hemden toe aan de huidige collectie. Bijzonder aan de collectie is dat er dit keer niet wordt gewerkt met geborduurde teksten, maar met geborduurde afbeeldingen. ‘Ik vond het zo moeilijk om teksten voor mannen te bedenken zonder in clichés te vervallen. Door deze speelse tekeningen voelen zowel mannen als vrouwen zich aangesproken. Noem het dus gerust een unisex collectie.’ Aldus Ruth Trioen, oprichtster van Johny be good. De afbeeldingen zijn bescheiden maar verleidelijk en zijn kleine tekeningen van burlesque-achtige dames.
Drama please!
Grote warenhuizen stuiten op een nieuwe tactiek om consumenten naar de winkels te lokken en daarmee de sales te boosten. Ook warenhuizen hebben het niet altijd gemakkelijk gehad en hopen hiermee een nieuw tijdperk in te stappen. Doordat consumenten voor aankopen al lang niet meer de deur uit hoeven om aankopen te doen en gekend is dat retailers meerwaarde aan winkels kunnen toevoegen door beleving te integreren aan de aankoop. De grote warenhuizen willen hun winkels een raison d’être geven in het internettijdperk. Of het nu social shopping, shoppertainment of retail theater is, retailers zijn op zoek naar meer innovatieve manieren om een opwindende winkelbeleving in de winkel te creëren.
Big girls, you are beautiful!
‘Plus-sized vrouwen moeten zichzelf niet als een maat zien. Ze zouden zichzelf moeten zien als vrouwen met rijke doelen in het leven. Grootte betekent eigenlijk niets. Je kunt je maat met trots en kleding dragen op een manier die je leuk vindt,’ zegt Donatella Versace, vicepresident en artistiek directeur van Versace Group.
Het idee achter het starten van de collectie voor plus-mode of in moderne termen ‘curvy’ met de nadruk op body positivity. Het start allemaal in Parijs, waar de campagne lanceerde tegen fat shaming vorm kreeg. Steeds meer winkels lanceren plus size collecties, designer-samenwerkingen tussen grote merken zoals JCPenney, Target, New York & Company met beroemdheden zoals Tracee Ellis Ross, Victoria Beckham en Eva Mendes die plus-maten aanbieden. Bloggers lanceren hun eigen plus-size kledinglijnen. Plus size-modellen die opkomen tegen hun pesters. New York Fashion Week stuurt meer plus-formaat modellen over de landingsbaan en een van Amerika’s grootste modegerichte tv-shows, Project Runway, zet plus size-modellen in voor hun editie. Great movement!