Luxe wint het van volume
Mark Bourgeois van Hammerson, de organisatie in het Verenigd Koninkrijk die de grootste warenhuizen van het land bezit als Bullring, Grand Central en Victoria Gate ziet een positieve kentering in het soort aankopen dat zijn consumenten doen. Merken als Rolex, Michael Kors en Marc Jacobs laten een grote groei zien evenals de functionele merken als Timberland en The North Face. Ook kasjmieren items en items waarin (faux) fur is verwerkt, zijn enorm in trek. Het leert hem dat er een verandering gaande is in de markt, van prijsbewust en volume naar luxe en kwaliteit.
Stella is het zat!
Designer Stella McCartney geeft met haar nieuwe samenwerking met milieuactiviste Ellen MacArthur aan helemaal klaar te zijn met de weggooi cultuur waar de mode-industrie volgens McCartney aan meedoet. De dames bundelen krachten om een vuist te maken tegen deze cultuur. Uit onderzoek blijkt dat er elke seconde een vrachtwagen vol kleding verbrand wordt over de hele wereld. Daarnaast komen er jaarlijks een half miljoen ton aan microfibers in de zee terecht, wat gelijk staat aan meer dan 50 biljoen plastic flessen. Om dit vervuilende systeem tegen te gaan hebben McCartney en MacArthur een systeem en techniek ontwikkelt waarbij kleding ontworpen wordt om langer mee te gaan. Marktleiders, waaronder Core Partners H & M, Lenzing en NIKE Inc., en C & A Foundation als Philanthropic Funder hebben de nieuwe visie al onderschreven.
John Elliott nu ook voor vrouwen
Twee jaar geleden maakte het merk al een bescheiden naamsverandering door. Ze gingen vanaf toen niet meer als John Elliott + Co door het leven, maar het werd ‘gewoon’ John Elliott. Hierna ging het merk op zoek naar andere manieren om meer herrie in de modewereld te krijgen. En dat is ze zeker gelukt. In 2018 gaat John Elliott namelijk met een vrouwenmerk de plankieren op. De collectie, waarin athleisure zoals we gewend zijn van John Elliott centraal staat wordt voor het eerst getoond tijdens de New York Fashion Week in februari. Maak je op voor een volledige collectie in avondkleding, denim en knitwear. Elliott zegt hierover: ‘De technieken die we gebruiken, zeker voor onze denimcollecties en knitwear, kunnen we ook perfect inzetten voor de damescollectie. Nu het de volle aandacht heeft gekregen, konden we het echt goed doen!’ Wij kunnen niet wachten.
Nieuwe salesmanager voor MARVELIS
Per 1 december 2017 is Sebastian Pangels aan de slag gegaan als de nieuwe salesmanager voor MARVELIS en Private Label. Beiden zijn het handelsmerk van Olymp Bezner Group.
Mark Bezner, eigenaar en CEO van Olymp Bezner KG is erg blij met de nieuwe benoeming. Mark Bezner zegt in Sebastian Pangels een goede opvolger te hebben gevonden als nieuwe salesman.
Sebastian Pangels is 31 jaar oud en is geboren op 11 oktober 1986 in Beieren. Hij heeft studies als administratief assistent, studies in de textielhandel maar ook de studie als international fashion business afgerond. Sebastian Pangels is al sinds 2010 actief als salesman.