Zeg je SEEK, dan zeg je progressief, vooruitstrevend en contemporary fashion. Wanneer je op zoek bent naar het allernieuwste en edgy jouw middle name is, dan heb jij je al eens eerder vergaapt aan alle mooie mode- en lifestylemerken op SEEK. Nog niet? Blokkeer dan de agenda maar vast voor 16 tot en met 18 januari, want dan ben jij in Berlijn.
History
Gestart in 2009 en sindsdien groeien ze elk jaar met grote sprongen. Ondertussen zijn er al 250 merken die maar al te graag de nieuwe collecties laten zien aan de kritische modeprofessionals die al sinds jaar en dag reikhalzend uitkijken naar het tweejaarlijkse event. Verwacht veel upscale nieuwe merken, moderne items, klassiekers in een nieuw jasje, maar ook oude merken die een fahionable upgrade hebben gekregen, die je niet meer herkent! ‘Modern clothes for independent minds’, zo luidt de slogan. En dat is precies waar we enorm naar uitkijken!
Mix it!
SEEK is de perfecte mix tussen business & pleasure en het doel is om de bezoekers te inspireren én uiteraard geïnspireerd te worden door alle modefanaten die je er gaat tegenkomen. Verwacht authentieke mode met een eigen karakter en een edgy knipoog, waarbij hoge kwaliteit voorop staat. Overigens is het doel niet om alleen maar nieuwe mode te presenteren, want sustainability en daarbij behoudt van bestaande merken staat hoog in het vaandel.
Brands we know
Merken waar we dit jaar weer naar uitkijken zijn uiteraard Essentiel Antwerp, Filling Pieces, Kappa, Palladium, maar ook zeker naar Ellesse, die dit jaar al een mega comeback te pakken had met de nieuwe sportieve retro lijn die alles bevatte waar we jaren geleden al voor gevallen zijn en weer helemaal in het straatbeeld past, en dat ook in Fall Winter 2018/2019 weer van de partij zal zijn. Maar ook het ooit zo populaire Fila, past weer perfect in het modebeeld en ze lieten met de huidige sneakercollectie weer zien dat ze echt niet uit het veld te slaan zijn. Op de Europese markt mocht het rond K-Swiss misschien iets stiller geweest zijn, intercontinentaal was dat zeker niet het geval en dit jaar werd de 50e verjaardag van het merk in stijl gevierd. Ook het merk FUBU staat aan de voorochtend van een Europese comeback, we kijken uit naar de nieuwe collectie!
Nice to meet you
Distorted People is een naam die sommigen wel zullen kennen, maar door de terugkeer van Crew Wear, nu helemaal in het vizier. Émon Eyewear is een heerlijk zonnebrillenmerk, handgemaakt in Italië door twee heren uit New York en Londen, waarbij gebruikt gemaakt wordt van Carl Zeiss glazen, zo zijn we de wereld weer rond. De stijl is artistiek, oversized én uniek want van elk model worden niet meer dan 50 brillen vervaardigd. Ook niet direct een nieuwkomer, maar voor ons relatief onbekend is het sweatermerk Maska, wat Zweeds is voor gebreide steek. Zij komen met heerlijke oversized truien.