Zalando, online platform voor mode en lifestyle lanceert een campagne toegewijd aan zijn nieuwe beautyassortiment dat sinds kort ook in België beschikbaar is. Met de campagne ‘Unleash your beauty’ zet Zalando het concept ‘schoonheid’ in de kijker.
Zalando toont in zijn nieuwe campagne zijn kijk op mode en beauty. De campagne focust op waarden zoals ‘empowering’ en ‘jezelf aanvaarden’. Ze viert het individualisme en spoort klanten aan om zichzelf te zijn ongeacht leeftijd, geslacht en achtergrond. Met een hedendaagse kijk op wie we zijn en wat we betekenen, kiest Zalando voor producten die ons plezier opleveren en die leuk zijn om mee te experimenteren.
Schoonheid begint bij jezelf
Voor ‘Unleash your beauty’ koos Zalando voor een andere aanpak. De campagne is het resultaat van een verborgen camera-stunt in Londen. De diverse cast werd geselecteerd via agencies of gewoonweg aangesproken op straat. Modellen Nadine Leopold, Anuthida Ploypetch, Cajsa Wessberg, Charli Howard en Marvin Durell doorbreken het klassieke schoonheidsideaal. Ze werden uitgenodigd voor een beautyfotoshoot en werden gevraagd om zelf hun make-up aan te brengen. Intussen werden ze stiekem gefilmd. Het doel van dit concept was om de cast in hun puurste, meest authentieke vorm aan de buitenwereld te tonen om de klanten te inspireren dat ook te doen.
“Door met onze klanten te praten kwamen we te weten dat het concept schoonheid voor iedereen anders en heel uniek is. Je goed in je vel voelen kan elke dag een andere betekenis hebben. Met de campagne ‘Unleash your Beauty’ willen we duidelijk maken dat schoonheid begint wanneer je stopt met je aan te trekken van wat anderen van je vinden en start wanneer je het voor jezelf begint te doen”, aldus Jonny Ng, Director Marketing Strategy & Campaigns.
Zalando Beauty
De campagne stelt een breed beautyassortiment voor. Merken zoals Clinique, M.A.C, BBB London, Bobbi Brown, Daniel Sandler, Glamglow en Dr Botanicals zijn vanaf nu te koop op Zalando.be. Het assortiment omvat in totaal meer dan 6500 producten van 200 verschillende merken. Het is een mix van internationale merken als opmerkelijke nichemerken. Van innovatieve huidverzorgingsproducten tot sprankelende nieuwe make-up hebbedingen en de nieuwste verzorgingsproducten voor mannen. “De lancering van Beauty als categorie bij Zalando is een logische volgende stap om het startpunt voor mode- en lifestyleproducten in Europa te worden. Met het beautyassortiment wordt het voor onze klanten heel makkelijk om een totaallook – kleding, accessoires, schoenen en cosmetica – efficiënt en en één keer te bestellen. Het is de bedoeling om beautyproducten naadloos mee te nemen in ieders shoppingervaring. We zien ook dat hier vraag naar is. 60% van onze beautyklanten bestellen ook kleding wanneer ze aan het winkelen zijn. Dit betekent dat 3 op de 5 beauty-winkelwagentjes ook kleding, schoenen of accessoires bevatten”, zegt Pamela Wade-Lehman, Zalando Head of Beauty.