Ook dit jaar vond dé beurs voor kids fashion weer plaats in het prachtige Firenze. Wat de Uomo is voor de mannenmode, is de Bimbo voor de kindermode. Alle toonaangevende merken zijn er tweemaal per jaar te vinden. De kidsfair pakte ook dit jaar van 21 tot 23 juni weer groots uit met de tofste shows en de nieuwste trends. In deze editie was er weer sprake van een verrassende mix van zowel mode- als lifestylemerken. Hieronder vind je een overzicht van alle highlights alsof je er zelf bij was.
#ACTIVELAB
Na de succesvolle launch eerder dit jaar in januari was #Activelab deze editie nog groter. Het nieuwe resear- chlab van Pitti Bimbo heeft wat weg van de bekende Kidz zz area. De nadruk ligt bij #Activelab echter meer op sport- en streetstyle. De area bevindt zich in het Cava- niglia Paviljoen dat gekend staat om zijn speelse karakter. Nieuw dit jaar is de conferentiezaal Sala Della Ronda. Hier wordt een selectie van enkele brands uit alle areas tentoongesteld. De merken die je hier te zien kreeg, moet je in het oog houden.
Zo vond er een tentoonstelling van kinderspeelgoed- gigant Chicco plaats. Het wereldberoemde, iconische merk viert dit jaar zijn zestigste verjaardag. Of je nu een millennial, een digital native of een babyboomer bent, iedereen is met dit merk in huis opgegroeid. Alle genera- ties worden dan ook in deze kleurrijke Chicco Generation herenigd.Verder vond er in dezelfde zaal later die dag een mo- deshow van Stefania Pinyagina plaats. Het merk is af- komstig uit het Spaanse Marbella en dat merk je aan de collectie. Energiek, kleurrijk en levendig, zo kan je de Ethereal Collection het beste omschrijven. Luchtige en romantische jurken in felle kleuren en vrolijke prints na- men de bovenhand. Dat de ontwerpen gemaakt zijn met Mediterraanse sferen in gedachten, komt duidelijk naar voren.
KID’S EVOLUTION
Van mode voor volwassenen naar een capsulecollectie in een mini formaat. Het project Kid’s Evolution werd door Alessandro Enriquez speciaal bedacht en ontworpen voor Pitti Bimbo. Op de benedenverdieping van het Central Pavillion in Cavedio was er een afdeling gewijd aan desig- ners die research doen in de volwassen modewereld en er daarna een capsulecollectie voor kinderen van maken. De namen voor deze editie zijn: Bad Deal, I am Isola Marras, Jimi Roos, Leontine, Mimida en e Dots.
MONNALISA’S FABULOUS FIFTIES
In een van de mooiste Engelse tuinen van de stad, de Giardino Torrigiani, vond er een garden party plaats in ja- ren vijftig stijl. De Fabulous Fifties van Monnalisa stelde hier een selectie van de lente/zomercollectie voor. Later waren de stukken ook te zien in een modeshow in Sala Della Ronda.
APARTMENT
APARTMENT is hier voor de kleine en grote luxepaard- jes. Het is de area die volledig in het teken staat van de luxe en contemporary kindermode die je doorgaans enkel in de kinderboutiques kunt vinden. De stukken zijn ge- maakt uit de jnste materialen met oog voor detail. Op vrijdag 22 juni verschenen enkele van de luxe collec- ties van APARTMENT op de catwalk in de Sala Della Ronda. Onder andere Amelie et Sophie, Little Creative Factory, Nikolia, Pero, Piccola Ludo, Raspberry Plum en Velveteen waren er te zien. Piccola Ludo is een expert in het maken van meisjeskleding op de klassieke Italiaanse manier. Velveteen specialiseert zich dan weer in het sa- menwerken met fair-trade organisaties. Hun stukken zijn handgemaakt door middel van een ambachtelijke Indi- aanse techniek. Wij kijken alvast uit naar wat de volgende editie voor ons in petto heeft!